Avbokning efter ångerrätt gått ut

Självklart tycker vi det är tråkigt att du känner att du inte har möjlighet att genomföra kursen. Som vi informerat om vid anmälan är det 14 dagar öppet köp enligt lagens om distansköp.
Eftersom det är lätt att missa det finstilta har vi försökt göra det så tydligt som möjligt om vilka regler som gäller.

1. Vi har därför lagt ut avbokningsregler på sidan FAQ 
2. Längst nere på sidan under våra terms & conditions
3. Som 9:e punkt i anmälan där du måste ange "Jag förstår att jag har 14 dagar öppet köp" 
4. Längs nere i bekräftelsemailet som skickas ut vid anmälan
5. I introduktionsvideon du får tillgång till vid anmälan.
Allt för att det inte ska bli några onödiga missförstånd


Så vad krävs för att avboka efter ångerrätten gått ut? Det finns 3 giltiga anledningar:
OBS - När utbildningen startat går det INTE att avboka av någon anledning!

Flytt utomlands

Vi förstår att det kan vara svårt att genomföra utbildningen om du flyttar från Sverige. Detta är en giltig anledning till att avboka utbildningen efter att tiden för ångerrätt gått ut. Det enda du behöver göra är att maila in din avbokning på [email protected] samt bifoga underlag på din flytt. Detta behöver vara ett officiellt och vidimerat underlag.

Långtidssjukskrivning

Har du råkat ut för en skada eller är på något annat sätt långtidssjukskriven. Vi beklagar detta och hjälper dig självklart avboka din plats. För avbokningen behöver du maila [email protected] samt bifoga din sjukskrivning. Denna behöver vara med kontaktuppgifter till din läkare om verifiering av underlaget skulle behövas.

Urkundsförfalskning

Har någon annan anmält dig utan din vetskap? Då ska du självklart inte behöva stå till svars för anmälan eller behöva betala platsen. För avbokning behöver du maila [email protected] samt bifoga din polisanmälan för urkundsförfalskning. Detta behöver inte skickas in i original utan en scannad kopia räcker gott och väl.


Vad händer då om du inte har en giltig anledning men ändå vill bestrida?
-Våra ekonomipartners Svea Ekonomi och Svea Inkasso kommer skicka ut en betalningsavi till den adress du angav vid anmälan. På denna avi hittar du information om hur du bestrider fakturan. Det är även vid detta tillfälle du presenterar dina bevis för varför du inte anser att du är betalningsskyldig samt en ingående beskrivning av ärendet. Det är därför det är extra viktigt att spara all skriftlig kommunikation du har gällande avbokningen.
I nästa steg lämnas en stämningsansökan in och ärendet går vidare till tingsrätten. Vi rekommenderar starkt att du konsulterar med din jurist eller advokat i detta skede och inte försöker bestrida ärendet själv.